مجموعه خدمات

چاپ کاتالوگ و بروشور


چاپ کاتالوگ شامل چاپ کاتالوگ های تک برگی یا کاتالوگهای حجیم میشود با تعداد فرم بالا و صحافیهای مختلف که شامل چاپ کاتالوگ با صحافی چسب گرم (شومیز) چاپ کاتالوگ با صحافی منگه ،چاپ کاتالوگ با منگنه لوپ ،چاپ کاتالوگ با صحافی چسب گرم و ته دوخت که برای کاتالوگهای با قطع بیاضی استفاده میشود.

(برای اطلاعات بیشتر در مورد قطع کتاب کاتالوگ و … به لینک موجود مراجعه کنید ) از این نوع صحافی بیشتر استفاده می شود.


مشاهده نمونه کارها مشاوره و استعلام قیمت

مدرنترین تکنیک های چاپ کاتالوگ و بروشور اختصاصی

نمونه کاتالوگ های چاپ شده توسط آپادانا

نکات مهم درهنگام طراحی و چاپ کاتالوگ


چاپ کاتالوگ بطور معمول با ماشن چاپ دوورقی چاپ مشوند که بر روی کاغذ گسترده ۶۰*۴۵ سانتیمتر مربع و یا ۷۰*۵۰ سانتیمتر مربع عملیات چاپ انجام می پذیرد با توجه به قطع کار ابتدا فرم بندی و سپس وارد مرحله لیتوگرافی و … می شود .

در مرحله طراحی کاتالوگ همیشه باید به مراحل بعدی در فرآیند چاپ و پس از چاپ آن توجه و محدودیتها را نیز در نظر گرفت همیشه باید به مرحله صحافی و برش کار چاپی توجه کرد که طرح و فونتها در هنگام برش از بین نرود و اضافه رنگ را هم لحاظ کرد بعضی از طراحان دچار این اشتباه رایج می شوند که اندازه سند چاپی را کالا اندازه کاغذ در نظر میگیرند و اضافه رنگ را هم بعدا به اضافه می کنند که در نهایت سند چاپی بزرگتر از سایز کاغذ چاپی می شود که این امر در هنگام خروجی کار باعث ی شود که دوباره یک مرحله بازطراحی به کار چاپی اضافه شود که هم مستلزم صرف زمان و هم هزینه بیشتر خواهد بود و در نهایت امر هم باید ابعاد و اندازه را تغییر داد.

ما در ابتدا شروع طراحی تمام موارد ذکر شده را د نظر و بعد مرحله طراحی را شروع میکنیم.

برای چاپ کاتالوگ بهتر است همیشه گرماژ صفحات داخلی ۱۳۵ گرم به بالا در نظر گرفته شود و نوع کاغذ گلاسه هم گلاسه براق باشد کاغذ جلد بهتر است گلاسه ۲۰۰ گرمی به بالا در نظر گرفته شود و آن هم گلاسه براق باشد دلیل استفاده از کاغذ گلاسه براق چاپ پذیری بهتر و شارپ بودن بهتر رنگها در چاپ افست خواهد بود مگر اینکه کاتالوگ جوری باشد که مطالب خواندنی زیادی داشته باشد که در آن صورت برای جلوگیری از انعکاس نور به چشم و خستگی چشم بهتر است کاتاوگ بر روی کاغذ گلاسه مات چاپ شود.

برای طراحی کاتالوگ محصولات چنانچه تنوع محصولات و چدمان آن در یک صفحه تعداد زیادی بود و رنگ بندی محصول هم در فروش آن تاثیر گذار بود بهتر است بک راند کاتالوگ تا حد امکان پس زمینه سفید داشته باشد که رنگهای زمینه در هنگام چاپ بر روی رنگ محصول تاثیر نگذارد.

دلایل چاپ کاتالوگ

چاپ کاتالوگ به دلیل برخوردار بودن از تعداد صفحات بیشتر علاوه بر معرفی و ترویج اهداف سازمانی به شرح ریز مشخصات و ظرایف موضوع و کالا می پردازد.

چاپ کاتالوگ حرفه ای و ایده آل با ساختار گرافیکی مناسب بدیهی است نقش بسزایی در بازار هدف دارد.

پیشنهاد میکنیم قبل از طراحی حتما از تجربه کارشناسان خبره استفاده نمایید.

نوع کاغذ در چاپ کاتالوگ

برای چاپ کاتالوگ می توان از کاغذ گلاسه ۹۰ گرمی تا ۳۰۰ گرمی با توجه به نیاز استفاده نمود .

از کاغذ تحریر نیز می توان در تولید کاتالوگ استفاده کرد .

بهترین حالت برای چاپ کاتالوگ کاغذ ۲۵۰ گرمی برای جلد و ۱۷۰ گرمی گلاسه برای داخل کاتالوگ است .

برای چاپ کاتالوگ عموما از انواع کاغذهای گلاسه (مات – براق ) استفاده می کنند که با توجه به تعداد صفحات از گرماژ مختلف برای جلد و صفحات استفاده می شود . برای چاپ کاتالوگ با ویژگی های خاص علاوه بر کاغذ گلاسه از کاغذهای کتان ، تحریر و کالک نیز استفاده میشود

قطع و ابعاد در چاپ کاتالوگ

چاپ کاتالوگ در قطع سلطانی(تیموری) |چاپ کاتالوگ درقطع رحلی |چاپ کاتالوگ در قطع رقعی |چاپ کاتالوگ در قطع وزیری |چاپ کاتالوگ در قطع وزیری |چاپ کاتالوگ در قطع بیاضی |چاپ کاتالوگ در قطع بیاضی |چاپ کاتالوگ در قطع حمایلی

انواع روکش در چاپ کاتالوگ
  • ورنی (افست)
  • سلفون مات و براق
  • سلفون طرح دار
  • یووی (UV) براق و مات
  • یو وی موضعی ساده
  • یو وی موضعی شنی
  • یو وی موضعی اکلیلی
صحافی در چاپ کاتالوگ

صحافی کاتالوگ می تواند بصورت ته چسب ، منگنه معمولی ، صحافی سیمی ، صحافی ته چسب و ته دوخت ، صحافی با منگنه لوپ و یا حتی اوراق آزاد باشد.

نکات مهم در چاپ کاتالوگ

در طراحی و چاپ کاتالوگ همیشه باید به مراحل بعدی در فرآیند چاپ و پس از چاپ آن توجه و محدودیتها را نیز در نظر گرفت همیشه باید به مرحله صحافی و برش کار چاپی توجه کرد که طرح و فونتها در هنگام برش از بین نرود و اضافه رنگ را هم لحاظ کرد بعضی از طراحان دچار این اشتباه رایج می شوند که اندازه سند چاپی را کالا اندازه کاغذ در نظر میگیرند و اضافه رنگ را هم بعدا به اضافه می کنند که در نهایت سند چاپی بزرگتر از سایز کاغذ چاپی می شود که این امر در هنگام خروجی کار باعث ی شود که دوباره یک مرحله بازطراحی به کار چاپی اضافه شود

مزیت داشتن یک کاتالوگ و بروشور تبلیغاتی به چه منظور است؟

برای دسته بندی وخلاصه شدن خدمات و یا نوع فعالیت کاری شماست که یک برگه طلایی را به شما میدهد که نظر مشتری یک لحظه بیاید به سمت کسب و کار شما واین بستگی به نوع محتوای کاری شما وطرح روی جلد شماست.

اینکار دقیقا باعث اشتراک گذاری اطلاعات و تشویق مردم برای بازدید از محصولات و خدمات شما میشود.

بورشور یا کاتالوگ شما باید به این چهار آیتم مجهز باشد

اطلاعات و محتوای اصولی و درست

برای اطلاع دادن به مشتریان خود، در مورد شرکت استفاده می شود. این اطلاعات مربوط به محصول یا خدماتی است که شرکت شما ارائه می دهد.

تبلیغات

یک بروشور ابزار تبلیغاتی مهمی است که به طور قابل توجهی به شما اجازه می دهد یک یا چند محصول یا خدمات را تبلیغ کنید.شناسایی
باعث می شود که شرکت شما به طور خودکار شناسایی شود و شان و اعتبار کسب و کار را نشان می‌دهد.

آموزشی

نحوه استفاده صحیح، بهره برداری و کاربرد یک موضوع خاص را به مخاطبان انتقال می دهد، در کل یک بورشور تاثیر گذار در ذهن مخاطب باید همکنش این 4 آیتم باشد.در غیر اینصورت با عدم جذب مشتری پیش خواهد رفت.

راهکار داشتن یک کاتالوگ و یا بروشور عالی

  • بروشورها پیام ظریفی را ارسال میکند پس شما باید با شرکت طراحی خود مشورت کنید و بهترین قالب بروشور را انتخاب کنیدچونکه شاهد تجارب متعدد وموفقی در بیزنس شما دارد و چه بسا که این انتخاب بسیار مهم است.
  • حتما محتوای تبلیغاتی شما به گونه ای باشد که ذهن مخاطبان را درگیر کند به طوری که در پس مطلب شما انگیزه ای برای سوال ایجاد کند.
  • به طور مستقیم نام تجاری وبرند خود را به دست مشتری برسانید. 

توزیع بورشورها و کاتالوگ ها

جهت تبلیغات بیشتر در مکان های مختلف از جمله نمایشگاه ها و فروشگاه های که اشخاص یه تایمی اندکی را برای مطالعه دارن میتواند مثمرثمر باشد این کار باعث میشود، اطلاعات مثبت و دقیق تری را به اشخاص بیشتری ارسال کنید و به بسیاری از مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید.

مقرون به صرفه بودن

  •  نسبت به برخی از گزینه های آنلاین داشتن یک بورشور کم هزینه باعث ایجاد سود دهی نسبتا خوبی میشود، که این موضوع بسیار حاءز اهمیته.
  • با داشتن اهداف که بدنبال آن هستید و به شکل مفید وخلاصه با طراحی شماری از ارائه محصولات وخدمات میتوانید در زمان و هزینه  صرفه جویی کنید.
  • بورشورهای خود را متناسب با میزان تبلیغات و فضای تبلیغاتی، که قصد ترویج آن را دارید انتخاب کنید تیراژ مناسب بر فضای تبلیغاتی شما تاثیر بسزایی دارد.  

سازنده اعتبار کسب و کار شما

مشتریان خود را به خواندن در مورد چگونگی خدمات و محصولات دعوت کنید، اینکار باعث ایجاد اعتماد میشود. این اطلاعات به مشتریان کمک می کند تا در هنگام انتخاب و خرید شرکت شما در الویت قرار گیرد. یک بروشور نشان می دهد که شما مایل به سرمایه گذاری در مشتریان خود هستید.

اطلاعات جامع یک بورشور

  • به نوعی طرح ودادن اطلاعات مفید شما باعث تشویش هرچه بیشتر صاحبان مشاغل وشرکت ها به جهت نو آوری کاری میشوند.پس شما یه الگو موفق در کسب وکار به حساب میاید.
  • با طراحی حرفه ای یک بورشور نه تنها اعتبار و اهداف شرکت را بهبود بخشیده اید بلکه به نوعی سود دهی کار خود را افزایش میدهید.
  • آیا نیاز به طراحی و چاپ بروشور دارید؟ تیم مشاوره آپا چاپ آماده هستند تا در ایجاد بروشور شما را راهنمایی کنند و اعتبار و فروش را برای شما به ارمغان آورند.

آپــــــاچــــاپ

آپاچاپ با نام قدیمی آپادانا  با سه دهه فعالیت در زمینه  جعبه ، چاپ کاتالوگ ،چاپ هارد باکس، چاپ کارتن ، چاپ هولوگرام ، چاپ ساک دستی و … آمادگی ارائه خدمات و عقد قرارداد با ارگان ها ، سازمان ها ، کارخانه ها و مراکز دیگر می باشد. هدف ما جلب رضایت شما می باشد.

راههای ارتباط با ما

تلفن سفارشات
09125225155 – 09305225155
ادرس دفتر مرکزی
تهران- خیابان جمهوری نرسیده به میدان بهارستان – کوچه مراغه ای –پلاک 3- طبقه 4- واحد 404